Első bejegyzésemet Mitch Delaplane, chicagói PR guru sajtóközleménye (The Most Amazing Press Release Ever Written) ihlette. A gondolat egy házon belüli ötletelés (brainstorming) kapcsán vetődött fel. A szakember egy sajtóközlemény példáján keresztül mutatja be, hogy az mitől lesz érdekes a média és az emberek számára. A cím igen hangzatos és izgalmas, az olvasó pedig tovább fürkészi a sorokat, hátha olyan újítást vagy ideát talál benne, amit később maga is szívesen alkalmaz. Az írás tulajdonképpen inkább egy szellemes kis tréfa, hiszen abban semmi világmegváltó, közérdekű gondolat, információ nincs. Az egészből magam is a lényegi indikátort, a hírértéket hiányoltam. Persze nem elhanyagolható szempont a már említett ütős cím és „lead”, valamint az idézetek alkalmazása. A szerző gyakorlatilag nem tett mást, mint temérdek figyelemfelkeltő és vonzó kifejezést használt a szövegben. Az ötlet ettől még egyedi és frappáns. Arról nem is beszélve, hogy milyen népszerűségnek örvend a világhálón (több 10.000 Twitter hivatkozás és több 100 Facebook ajánlás született).
A történetnek persze van folytatása is, amiből megismerhetjük a „A valaha készített legelképesztőbb interjút” (pontosabban Q&A-t). Az OPEN Forum szakmai „műhely” vezető szerkesztője, Jason Del Rey egy érdekes riportot készített a szerzővel, amely többek között a következő kérdésekre ad választ:
- Mi ihlette/inspirálta a közlemény megírása előtt/közben?
- Milyen fogadtatásra/reakciókra számít?
- Megkeresték-e új megbízásokkal/ajánlatokkal?
A végén pedig nekem is lenne egy kérdésem.
Szerintetek mitől érdekes és különleges egy közlemény?
Forrás: Pitchpointpr.com; prnewswire.com; openforum.com;